A way of life

It´s a way of life - En hälsoblogg om träningen, kosten, vardagen och livet

Bra start på dagen!

Publicerad 2013-04-29 15:36:34 i Allmänt,

Att få en bra start på dagen lägger verkligen ribban för hur resten av dagen ser ut.

Gäller det maten så är en näringsrik frukost med bland annat proteiner och långsamma kolhydrater en bra grund. Proteinerna är mättande och byggstenar för musklerna och de långsamma kolhydraterna gör att du slipper börja dagen med blodsockersvängningar som man får av de snabba kolhydraterna.

Att slippa stressa det första man gör på dagen gör så att du känner dig i fas och slipper känna dig stressad i alla fall pga det under dagen då man ibland kan uppleva att stresskänslan ligger kvar trots att man väl är på plats på t ex jobbet och allt är lugnt om man stressat tidigare.

Träning på morgonen är riktigt skönt, man vaknar till ordentligt, man frigör må bra-hormoner som gör en ännu gladare också är det tidseffektivt, man har alltså redan klarat av det när det är dags att gå hem från jobbet.

Jag startade dagen redan vid 6 med frulle, en promenad till gymmet i solen med Nyhetsmorgon i lurarna och sen träning av axlar, rygg och mage. Efter en dusch, en promenad och efter att ha gjort mig i ordning blev det ännu en promenad, till tåget mot jobbet.
Det kallar jag en bra start på dagen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Hagberg

Jag är utbildad friskvårdsterapeut och kostrådgivare och för mig är det en lika enkel och viktig ekvation att träna för att må bra och äta för att vara hälsosam som att jobba för att tjäna pengar och roa mig för att ha kul så mitt liv är ständigt fyllt med mina egna val, en hel del träning, nyttig mat, arbete, allt som har med friskvård och kost att göra, och självklart alla de människor; mannen i mitt liv, familjen och vännerna som ger mitt liv mening och en massa roligt och mysigt med dem. Känner du att du vill ha bättre koll på dina matvanor, kanske förändra något, ha tips och råd på vad, hur och när du ska äta för att må så bra du kan så maila mig på [email protected] för att höra om upplägg och priser.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela