A way of life

It´s a way of life - En hälsoblogg om träningen, kosten, vardagen och livet

Semestertider

Publicerad 2013-06-19 13:55:00 i Kost,

7:e arbetsdagen av de 8 i rad är klar och blev kort, skönt det!

I måndags var det första gången för oss i eventgruppen att få jobba tillsammans på riktigt och rodda lite event.
13 timmar och bland annat en personalfest senare var jag nöjd med måndagen och hade haft riktigt roligt!

Idag började dagen med att pumpa lite ben innan jobbet och jag ser fram emot ett axel- och ryggpass när gymmet slår upp dörrarna vid 16.
Nackdelen med att bo i en liten stad och att det är sommar är sommartiderna på gymmet. Bara två dagar i veckan är det morgonöppet och på helgerna håller det stängt. Men då är det bara att planera annorlunda!

Nu börjar semestertiderna och många tar semester även från träningen av anledningar som att gymmet t ex inte har öppet som vanligt, man måste ut i det fina vädret eller 'det är faktiskt semester'.
Men har man bara sig själv med sig behöver man inte så mycket annat!
Att träna genom att använda sig av sin kropp som motstånd och vikt är både bra, roligt och effektivt. Till exempel crunches, plankan, armhävningar och dips är klassiker som kan utövas både hemma i vardagsrummet, på balkongen på hotellet eller vart man än önskar. Intervaller kan vara en bra start på dagen, t ex på stranden. Eller varför inte simma 'några längder' när du ändå är i och plaskar i vattnet?!

Träningen blir inte alltid lika utbredd för mig heller under semestern, men jag håller definitivt igång.

Jag tycker absolut att man kan unna sig och slappna av mer under semestern men släpp inte alla spärrar för det är inte det som kommer att få dig att må bra, det är inte det som kommer göra hela din semester.

Ha det skönt och sunt i en bra kombination så kommer man med största sannolikhet må som bäst :)!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Hagberg

Jag är utbildad friskvårdsterapeut och kostrådgivare och för mig är det en lika enkel och viktig ekvation att träna för att må bra och äta för att vara hälsosam som att jobba för att tjäna pengar och roa mig för att ha kul så mitt liv är ständigt fyllt med mina egna val, en hel del träning, nyttig mat, arbete, allt som har med friskvård och kost att göra, och självklart alla de människor; mannen i mitt liv, familjen och vännerna som ger mitt liv mening och en massa roligt och mysigt med dem. Känner du att du vill ha bättre koll på dina matvanor, kanske förändra något, ha tips och råd på vad, hur och när du ska äta för att må så bra du kan så maila mig på [email protected] för att höra om upplägg och priser.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela