A way of life

It´s a way of life - En hälsoblogg om träningen, kosten, vardagen och livet

Årets

Publicerad 2013-12-30 20:00:30 i Allmänt,

Här kommer en tillbakablick från året med några av årets höjdpunkter.
Att välja höjdpunkter är svårt och hårfint då det finns så många men här  kommer i alla fall några som är tätt följda av många andra:

Årets:

Resa - Kroatien med Sebbe i somras, Split är en fantastisk stad; vacker, nära till sol och bad, varierade utflykter, shopping och god mat.



Fiskrätt - Den saffranskryddade fisk- och skaldjurssoppan jag börjat göra allt oftare



Restaurang - Sthlm tapas! Tack Madde för att du introducerade den. Fantastiskt god mat och bra service. Tapas it is!



Omvändning - Att jag i början av året tyckte att armpassen i gymet var de roligaste och benpassen de tråkigaste och att jag nu tycker helt tvärtom: länge leve benpass! 



Fest - Sebbes 25-årsfest! Så roligt och lyckat med nästan alla människor vi älskar och har som roligast med; familj, släkt och vänner.



Framgång - Att företaget är registrerat och att jag kommit igång med lite kostrådgivningar som visat sig vara välbehövliga och effektiva



Träning - Att jag börjat satsa mer på att springa och intervall-träna. Tidigare har det varit mest styrketräning och cardio (i form av t ex mycket spinning) på gymmet men nu är naturen en större del av min träning och jag älskar det!
Så otroligt skönt och roligt! 



Vardagsmat - Soppor. Gärna fisksoppan (ovan nämnd) eller potatis- och purjolökssoppa med hemgjord, glutenfri foccacia med få och långsamma kolhydrater. Det låter kanske konstigt men det är ju såå gott och något jag är riktigt sugen på nu.



Uppdrag - Som ansvarig event- och konferenskoordinator. 



Högtid - Julen är min absoluta favorithögtid, att få umgås med familjen är bland det bästa jag vet. Julkänslan börjar pirra i magen ändå från slutet av oktober för att lagom till första advent verkligen få komma fram med allt vad det innebär: julgodisbak, julpynt, julfika, julklappsplanering, julklappshandling, julmys och mycket därtill. 



Naturupplevelse - Fjällvandringen med Morfar i vårt älskade Bydalen i Jämtland. 



Spaupplevelse - När Michaela överraskade mig med en heldag på Yasuragi Hasseludden som en tidig födelsedagspresent.



Mål - Starta eget företag, och det är jag glad att kunna säga att jag uppnått.



Premiär - Crossfit! I Leksand hade jag min Crossfit-premiär och jag visste redan innan att jag älskade det och det levde upp till mina förväntningar. Det är så synd att det inte finns ett Crossfit-gym eller Crossfit-pass här i Gnesta.



Weekend - När jag och Sebbe firade 3 år tillsammans och var på fina Gimo herrgård utanför Uppsala där vi skämde bort oss med mycket champagne, afternoontea, vedeldade badbalja, god mat och massor med mys. Underbart! 



Gott nytt år till er alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Hagberg

Jag är utbildad friskvårdsterapeut och kostrådgivare och för mig är det en lika enkel och viktig ekvation att träna för att må bra och äta för att vara hälsosam som att jobba för att tjäna pengar och roa mig för att ha kul så mitt liv är ständigt fyllt med mina egna val, en hel del träning, nyttig mat, arbete, allt som har med friskvård och kost att göra, och självklart alla de människor; mannen i mitt liv, familjen och vännerna som ger mitt liv mening och en massa roligt och mysigt med dem. Känner du att du vill ha bättre koll på dina matvanor, kanske förändra något, ha tips och råd på vad, hur och när du ska äta för att må så bra du kan så maila mig på [email protected] för att höra om upplägg och priser.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela