A way of life

It´s a way of life - En hälsoblogg om träningen, kosten, vardagen och livet

Award

Publicerad 2013-11-28 13:22:20 i Allmänt,

Tack fina Erika för awarden, http://erikalahti.blogg.se ❤️

Hur fungerar awarden? Här är reglerna:
- Tacka och uppmärksamma den som nominerat dig
- Skriv 11 ranson fakta om dig själv
- Svara på dom 11 frågorna du fått i awarden
- Välj ut 11 bloggar att nominera (du kan inte välja den som nominerat dig)
- Skriv 11 frågor åt dem du nominerar


Här kommer 11 fakta om mig:

- Jag fullkomligt älskar barnfilmer, allra mest Harry Potter och alla Disney-klassiker
- Jag är en av dem absolut mest känslosamma och blödiga personer jag vet om
- Jag är ganska pedantisk
- Jag älskar att planera och har ett gaaanska stort kontrollbehov 
- Jag har en 'hemlig' dröm om att bli profilerande polis/beteendevetare
- Jag kan bli oerhört provocerad av föräldrar som bara matar sina barn med 'skit' och ger dem godis, i mitt tycke, alldeles för tidigt 
- Jag har blivit väldigt sparsam med mina pengar
- Jag älskar tända ljus, vi har näst intill varje kväll flera ljus tända här hemma
- Jag är ganska kass på tv-spel och har alltid varit, tyvärr. En dröm är förstås att träna upp mig och spöa killarna i FIFA ;)
- Jag är tokig i julen, älskar allt som har med den att göra 
- Jag är en bokmal och har alltid läst mycket


Mina frågor: 

- Vad skulle du göra om du vann en miljon?
Renovera, resa, satsa mer på företaget och förstås skämma bort mina nära och kära

- Vad är ditt drömjobb? 
Att jobba med allt inom träning, kost och hälsa på olika sätt: för att förebygga och för att hjälpa till att läka. 
Att jobba med det både med privatpersoner och företag via rådgivningar och föreläsningar.

- Om du fick vara en person av det motsatta könet för en dag, vad skulle du göra? 
Kissa ute. Haha! 

- Har du någon pinsam hemlighet? 
Att jag gillar att stå framför spegeln och posera en sån dag då jag känner mig i form 

- Om du fick välja en person du skulle få träffa, vem skulle du välja och varför? 
Om det är någon som inte längre är med oss så skulle jag välja min Pappa, för att få mer tid med honom ❤️

- Anser du att man "måste" skaffa barn någon gång i livet? 
Jag kommer utan tvekan att skaffa barn och längtar tills dess men jag tycker absolut inte att andra människor "måste" det, det är något som är helt upp till var och en, det är ett val man gör. 

- Vad önskar du dig i julklapp?
Det är mycket kökssaker som favoritporslinet mateus men också förstås en del träningsgrejer.

- Hur ser din boendesituation ut? 
Jag bor tillsammans med världens finaste sambo, Sebbe, i ett hus som vi inom några månader ska renovera.

- Vad jobbar du med? 
Jag är ansvarig event- och konferenskoordinator också har jag mitt eget företag som friskvårdare och kostrådgivare

- Vart går gränsen för otrohet för dig?
Jag skulle nog säga att det är redan vid ett 'skyldigt' sms. 

-Bästa serien?
Det står mellan 2. 
Eftersom en 'hemlig' dröm är att bli profilerande polis så är Criminal Minds lite som ett substitut för att jag inte är det ;).
Och Sex and the city är förstås oslagbart! 


Jag nominerar: 

Ellen; 
http://styleit.blogg.se

Michaela; http://www.bloglovin.com/maikibaiki

Felicia;
http://tkhl.shapemeup.se


Frågorna till er: 

- Vilken är din favoritstad?
- Vilket är ditt drömresmål?
- Om du måste välja, vad skulle du då välja av styrketräning och konditionsträning. Och varför?
- Vill du gifta dig i framtiden?
- Vad lägger du helst pengar på av heminredning, träningskläder och kläder? 
- Tycker du att hälsa är något som är viktigt?
- Vad föredrar du av inomhus- och utomhusträning?
- Vinkväll eller klubbnatt?
- Vad är fredagsmys för dig? 
- Finns det något du ångrar?
- Vilket är favoritprogrammet?

Ha nu en riktigt bra dag :)!







Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Hagberg

Jag är utbildad friskvårdsterapeut och kostrådgivare och för mig är det en lika enkel och viktig ekvation att träna för att må bra och äta för att vara hälsosam som att jobba för att tjäna pengar och roa mig för att ha kul så mitt liv är ständigt fyllt med mina egna val, en hel del träning, nyttig mat, arbete, allt som har med friskvård och kost att göra, och självklart alla de människor; mannen i mitt liv, familjen och vännerna som ger mitt liv mening och en massa roligt och mysigt med dem. Känner du att du vill ha bättre koll på dina matvanor, kanske förändra något, ha tips och råd på vad, hur och när du ska äta för att må så bra du kan så maila mig på [email protected] för att höra om upplägg och priser.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela