A way of life

It´s a way of life - En hälsoblogg om träningen, kosten, vardagen och livet

Ta dig tid

Publicerad 2014-03-28 07:59:47 i Allmänt, Frukost, Mellanmål, Recept,

God, solig morgon på er!
Även idag bestod en del av frukosten av en god smoothie, en exotisk sådan som jag gjorde så här:

Ingredienser:

En halv mango
En halv passionsfrukt
En halv kiwi
0,5 dl färskpressad apelsinjuice 
75g getyoghurt
1 rågad msk proteinpulver

Mixa allt och toppa med lite kokosflakes.

Att det kan vara svårt att hitta tid till olika saker som t ex träning i dagens stressade samhälle är för många tyvärr ett faktum.
Det man då kan göra är att försöka ta sig tid. 
Bestäm dig för kanske 3 timmar varje vecka. 
Kanske kan du avverka dem timmarna på lunchen, ställa klockan lite tidigare eller skippa 19-nyheterna någon av veckans dagar och göra plats för träningen?! 

Genom träningen kommer du göra av med negativ energi och fylla på med ny, positiv energi.
Man minskar stressen och sover bättre.
Ökar koncentrationsförmågan och förmågan att fokusera.
Träningen hjälper dig att orka mer både mentalt och fysiskt och kan motverka en rad olika sjukdomar. 

Har du ett stillasittande arbete och till och med kanske dålig syresättning på arbetsplatsen så kan bra syreupptagningsförmåga och ett starkt hjärta innebära att du behåller ditt fokus och koncentrationen längre.

Har du ett fysiskt ansträngande arbete, kanske med tunga lyft, då kan en stark rygg, en stark kropp, vara skillnaden mellan effektiv arbetstid och faktiskt, efter lång tids hårt slit, även mellan sjukskrivning och arbete och förstås även mellan krämpor och smärta och en vardag utan det.

Så fundera över hur och vad du kan göra för att få in träningen i din vardag, för din skull! :)



Exotisk morgonsmoothie 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Hagberg

Jag är utbildad friskvårdsterapeut och kostrådgivare och för mig är det en lika enkel och viktig ekvation att träna för att må bra och äta för att vara hälsosam som att jobba för att tjäna pengar och roa mig för att ha kul så mitt liv är ständigt fyllt med mina egna val, en hel del träning, nyttig mat, arbete, allt som har med friskvård och kost att göra, och självklart alla de människor; mannen i mitt liv, familjen och vännerna som ger mitt liv mening och en massa roligt och mysigt med dem. Känner du att du vill ha bättre koll på dina matvanor, kanske förändra något, ha tips och råd på vad, hur och när du ska äta för att må så bra du kan så maila mig på [email protected] för att höra om upplägg och priser.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela