A way of life

It´s a way of life - En hälsoblogg om träningen, kosten, vardagen och livet

Morgonsmoothie

Publicerad 2014-10-30 17:10:36 i Allmänt,

Jag startade dagen som vanligt med frukost och imorse blev det en härlig smoothie proppfull med näring och några ekologiska riskakor. 
 
Jag mixade:
2 dl mandelmjölk
1 näve frysta hallon
1 liten näve fryst mango
1 banan
1 msk jordnötssmör
 
Jag tycker om att toppa mina smoothies med chiafrön eller kokosflingor och använda mig av frysta bär som gör smoothien lite extra fyllig och kall.
 
Efter den uppladdningen sprang jag veckans andra pass; intervaller. 
4x3 minuter i ett tempo på 5:30-6 min/km med 90 sekunder vila emellan stod på schemat och det var precis vad det blev och efteråt promenerade jag in på gymmet där jag körde ett rygg- och tricepspass.
 
 




 

Kommentarer

Postat av: Catrine

Publicerad 2014-10-30 18:40:45

såg sjukt god ut :)

Svar: Den var verkligen jättegod, sådär krämig och god :)
Maria Hagberg

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Hagberg

Jag är utbildad friskvårdsterapeut och kostrådgivare och för mig är det en lika enkel och viktig ekvation att träna för att må bra och äta för att vara hälsosam som att jobba för att tjäna pengar och roa mig för att ha kul så mitt liv är ständigt fyllt med mina egna val, en hel del träning, nyttig mat, arbete, allt som har med friskvård och kost att göra, och självklart alla de människor; mannen i mitt liv, familjen och vännerna som ger mitt liv mening och en massa roligt och mysigt med dem. Känner du att du vill ha bättre koll på dina matvanor, kanske förändra något, ha tips och råd på vad, hur och när du ska äta för att må så bra du kan så maila mig på [email protected] för att höra om upplägg och priser.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela