A way of life

It´s a way of life - En hälsoblogg om träningen, kosten, vardagen och livet

Löptränar igen

Publicerad 2015-03-04 15:26:00 i Allmänt, Kost, Mellanmål, Recept,

Efter en tids uppehåll från löpträningen, mycket pga en krånglig höft, gav jag mig ut på en för mig ganska kort runda; 3 kilometer i lugnt tempo för att känna mig fram. Det märktes absolut av att jag inte sprungit på ett tag men det var en befriande känsla att få sätta sprätt på endorfinerna med hjälp av löpstegen igen. Lungor och muskler jobbade tillsammans med huvudet för bästa möjliga runda.
Jag hade bestämt mig innan för att inte ha några höga föväntningar och inte på något sätt försöka pusha mig utan bara springa just de kilometrar jag bestämt mig för i ett lugnt och behagligt tempo. Så precis så blev det. Efter rundan blev det en supersmoothie i soffan med raggsockor och en brasa.
 
Smoothien:
 
Osötad mandelmjölk
Banan 
Hallon
Blåbär
Kiwi 
Pumpafrön
Ruccola
Kokosflingor
 
 


Idag blev det bland annat en Bounce Ball till mellis
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Hagberg

Jag är utbildad friskvårdsterapeut och kostrådgivare och för mig är det en lika enkel och viktig ekvation att träna för att må bra och äta för att vara hälsosam som att jobba för att tjäna pengar och roa mig för att ha kul så mitt liv är ständigt fyllt med mina egna val, en hel del träning, nyttig mat, arbete, allt som har med friskvård och kost att göra, och självklart alla de människor; mannen i mitt liv, familjen och vännerna som ger mitt liv mening och en massa roligt och mysigt med dem. Känner du att du vill ha bättre koll på dina matvanor, kanske förändra något, ha tips och råd på vad, hur och när du ska äta för att må så bra du kan så maila mig på [email protected] för att höra om upplägg och priser.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela