A way of life

It´s a way of life - En hälsoblogg om träningen, kosten, vardagen och livet

Årets

Publicerad 2015-01-01 19:33:24 i Allmänt, Träning, kost,

Årets utmaning - Löpningen. Från att knappt ha trott att jag skulle ta mig igenom 4 km smärtfritt till att springa mina långpass på söndagar över milen på bara några veckor är över förväntan och så motivernade.
 
Årets råvara - Sötpotatisen! Ni som följer mig här vet vilken förkärlek jag har till den lilla knölen, den är både riktigt nyttig och otroligt god. 
 
Årets träningspass - Det måste vara när jag krigade mig igenom 13 kilometer på bandet. Så nöjd över det!
 
Årets favoritövning - Marklyft. En väldigt komplett övning för att bli starkare och något som jag försöker nöta både på rygg- och benpassen
 
Årets restaurang - Kammas hem av Erik i forsen i Nyköping. Supergod mat och ett briljant koncept där man väljer huvudråvara och tillbehör till det själv
 
Årets fest - Mitt 25-årskalas. En dag jag aldrig kommer glömma då jag firades av nästan 60 personer som alla betyder mycket för mig.
 
Årets favoritrecept - Mellanmåls-bars. Det stod mellan min rårisrisotto, moules och mellanmåls-barsen och de delar egentligen första platsen men eftersom jag måste välja så får de bli mellanmåls-barsen då de är snabba och enkla att göra, det är till största del ingredienser som man kan köpa hem och använda flera gånger innan de tar slut också blir det mellanmål för flera dagar fram över och det är så smidigat att ha dem med sig
 
Årets app - RunKeeper, Lifesum, RunKeeper, Lifesum.. Här kan jag inte heller riktigt välja. RunKeeper springer jag alltid med och den håller koll på det jag vill veta; hur långt jag springer, hur snabbt jag springer, vart jag springer och även hur många kalorier jag förbränner medan Lifesum är superbra att använda som kostdagbok där man kan regga allt man äter genom att antingen söka på produkten eller faktiskt scanna in streckkoden. Det är en bra app om man vill hålla koll på exempelvis hur mycket man äter av de olika näringsämnena, hur mycket kalorier man får i sig och för att få en bättre översikt över hur man äter under en dag.
 
 
Nyårslöftet 2015 - Börja yoga 

Tack till älskling, familjen, vännerna, alla nära och kära för det här året.
Nu tar vi klivet in i 2015!

GOTT NYTT ÅR! ❤️
 



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Hagberg

Jag är utbildad friskvårdsterapeut och kostrådgivare och för mig är det en lika enkel och viktig ekvation att träna för att må bra och äta för att vara hälsosam som att jobba för att tjäna pengar och roa mig för att ha kul så mitt liv är ständigt fyllt med mina egna val, en hel del träning, nyttig mat, arbete, allt som har med friskvård och kost att göra, och självklart alla de människor; mannen i mitt liv, familjen och vännerna som ger mitt liv mening och en massa roligt och mysigt med dem. Känner du att du vill ha bättre koll på dina matvanor, kanske förändra något, ha tips och råd på vad, hur och när du ska äta för att må så bra du kan så maila mig på [email protected] för att höra om upplägg och priser.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela