A way of life

It´s a way of life - En hälsoblogg om träningen, kosten, vardagen och livet

Fridayfeeling

Publicerad 2014-11-28 17:56:00 i Allmänt,

Fredag idag, tjohoo!
På söndag är det första advent; som jag har längtat!
 
Jag startade dagen lika tidigt som igår; runt 6-tiden med en frukost bestående av en mugcake som jag spetsat med jordnötssmör framför Nyhetsmorgon i soffan.
En morgonmätning på en av mina superduktiga klienter i Södertälje fortsatte dagen med innan jag åkte vidare in till stan för lite julklappsshopping (ja, jag har inte bara börjat; jag är nästan klar) innan jag mötte upp Ellen och Paow för en mysig fika innan jobbet. Dem skrattade för övrigt gott åt mitt fnissiga jag som drog upp en plastpåse med en kladdig klump mugcake-smet ur väskan för att visa vad jag hade med mig för att mumsa i mig på jobbet. Haha! Planning is key vet ni! 
Om det gick att blanda ihop allt, transportera och sen ´baka av´?
Jodå, det gick bra faktiskt. Kanske att bakpulvret som är i gett lite mer smak än tidigare eller så inbillade jag mig bara. Hur som helst så blev den ganska smarrig ändå.
 
Hörde ni också häromdagen att den ekologiska maten slår försäljningsrekord i år? Fantastiskt kul, heja alla EKO-köpare och förstås alla EKO-säljare.
 
 
 
 



Mugcake-smet on the move
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Hagberg

Jag är utbildad friskvårdsterapeut och kostrådgivare och för mig är det en lika enkel och viktig ekvation att träna för att må bra och äta för att vara hälsosam som att jobba för att tjäna pengar och roa mig för att ha kul så mitt liv är ständigt fyllt med mina egna val, en hel del träning, nyttig mat, arbete, allt som har med friskvård och kost att göra, och självklart alla de människor; mannen i mitt liv, familjen och vännerna som ger mitt liv mening och en massa roligt och mysigt med dem. Känner du att du vill ha bättre koll på dina matvanor, kanske förändra något, ha tips och råd på vad, hur och när du ska äta för att må så bra du kan så maila mig på [email protected] för att höra om upplägg och priser.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela