A way of life

It´s a way of life - En hälsoblogg om träningen, kosten, vardagen och livet

Handlingslista

Publicerad 2015-02-18 18:07:00 i Allmänt, Kost,

Så här kan en typisk handlingslista se ut när det är dags att fylla på skafferiet, kylen och frysen hemma:
 
Lax
Torsk
Kyckling
Viltkött
Köttfärs
Halloumi
Räkor
Parmesanost
Ägg
 
Sötpotatis
Zucchini
Morötter
Potatis 
Gurka
Tomat
Paprika
Spenat
Majs
Avokado
Gul lök
Röd lök
Purjolök
 
Äpplen
Bananer
 
Kokosflingor
Råggröt
Boveteflingor
Råris
Quinoa
Kikärtor
Kidneybönor
 
Yoghurt/Fil
Creme fraiche
Paprika- och chili creme fraiche
Mandelmjölk
 
Rågbröd
Rågknäcke
Riskakor
 
 
Det varierar förstås beroende på vad vi har kvar hemma och inte. Nu ska vi dock, från och med mars, testa City Gross matkasse.
 
Jag tror det kommer att underlätta på flera olika sätt:
 
- Slippa planera för och ev lägga fram något varje dag
- Slippa åka och småhandla ett par gånger i veckan för att något saknas
- Slippa irritationen när man inte kommer på vad man ska/vill äta 
- Otroligt tidssparande att slippa åka och handla så mycket/så ofta
 
Vi har testat matkasse tidigare och gillade det. Det finns egentligen ingen bra anledning till varför vi inte fortsatte. Och nu har vi alltså bestämt oss för att köra en prenumeration. Det ska bli spännande att se vad City Gross kan hitta på för gott. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Hagberg

Jag är utbildad friskvårdsterapeut och kostrådgivare och för mig är det en lika enkel och viktig ekvation att träna för att må bra och äta för att vara hälsosam som att jobba för att tjäna pengar och roa mig för att ha kul så mitt liv är ständigt fyllt med mina egna val, en hel del träning, nyttig mat, arbete, allt som har med friskvård och kost att göra, och självklart alla de människor; mannen i mitt liv, familjen och vännerna som ger mitt liv mening och en massa roligt och mysigt med dem. Känner du att du vill ha bättre koll på dina matvanor, kanske förändra något, ha tips och råd på vad, hur och när du ska äta för att må så bra du kan så maila mig på [email protected] för att höra om upplägg och priser.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela