A way of life

It´s a way of life - En hälsoblogg om träningen, kosten, vardagen och livet

Kostrådgivning och lunch med syster

Publicerad 2015-02-04 16:52:00 i Allmänt,

Idag startade dagen med en skål syrlig, laktosfri fil med mängder med blåbär och två skivor grovt rågbröd. 
Sen fortsatte jag med att ha en privat kostrådgivning. Jag älskar verkligen mitt jobb. Att prata kost, dela med mig av det jag kan och vet och inspirera människor är fantastiskt roligt. 
Många har faktiskt väldigt bra insikt i kostens vad, hur och när. Trots det kan det vara svårt att anamma det i vardagen och det blir så mycket enklare med hjälp av att få svart på vitt; gör så här, ät det här, tänk på det här, fortsätt med detta, förändra dessa saker.
 
Jag gör det väldigt individuellt. Vilket enligt mig är lite A och O för att en förändring ska vara genomförbar. Skillnaden mellan mina kostrådgivningar och olika typer av dieter är egentligen just det; det individuella.
De dieter som finns kanske passar vissa alldeles utmärkt medan det inte funkar alls för andra. 
Något som är så viktigt i en förändring är också att den ska vara hållbar och långsiktig, den ska fungera i vardagen och kännas bra. 
Just därför lägger jag upp en kostplan utefter egna mål och livsstil.
Och det är både spännande och roligt att knåpa på kostscheman och att få tänka, fundera och anpassa utifrån nya personer och mål hela tiden. 
 
Efter det och innan eftermiddagen på jobbet så blev det en mysig lunch med Ellen.
 
Ni hittar och når mig på @mariahagbergs eller [email protected].
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Hagberg

Jag är utbildad friskvårdsterapeut och kostrådgivare och för mig är det en lika enkel och viktig ekvation att träna för att må bra och äta för att vara hälsosam som att jobba för att tjäna pengar och roa mig för att ha kul så mitt liv är ständigt fyllt med mina egna val, en hel del träning, nyttig mat, arbete, allt som har med friskvård och kost att göra, och självklart alla de människor; mannen i mitt liv, familjen och vännerna som ger mitt liv mening och en massa roligt och mysigt med dem. Känner du att du vill ha bättre koll på dina matvanor, kanske förändra något, ha tips och råd på vad, hur och när du ska äta för att må så bra du kan så maila mig på [email protected] för att höra om upplägg och priser.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela