A way of life

It´s a way of life - En hälsoblogg om träningen, kosten, vardagen och livet

Inte utan mina mellanmål

Publicerad 2015-03-11 15:38:00 i Allmänt, Mellanmål, kost,

Igår tipsade jag om några olika alternativ till mellanmål och idag gjorde jag nya mellanmålsbars.
Det är så bra att ha färdiga bars hemma att packa ner i träningsväskan och ha med sig till jobbet.
För vad vore jag utan mina mellanmål?
De har verkligen börjat spela en väldigt viktig roll i mitt liv. De håller mig mätta och undviker dippar och sug. Senaste åren har jag blivit en rejält inbiten var tredje timme-ätare och om jag skulle missa något mellanmål så känner jag snabbt av det. Lite som Skalman och hans mat- och sovklocka.
 
Om man dessutom tränar för att bygga upp kroppen med muskler är det viktigt att få i sig en ganska ansenlig mängd kalorier och det kan vara knepigt och nästan jobbigt att äta så stora portioner under huvudmålen, där spelar mellanmålen en viktig roll; de hjälper till med kaloriintaget. Även om man inte behöver få i sig extra kalorier så är mellanmålen viktiga för ämnesomsättningen; för att den ska fungera jämnt under hela dagen. Är man inte van att äta mellanmål och rädd för att man ska äta för mycket kan man bara tänka på att minska huvudmålen lite.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Hagberg

Jag är utbildad friskvårdsterapeut och kostrådgivare och för mig är det en lika enkel och viktig ekvation att träna för att må bra och äta för att vara hälsosam som att jobba för att tjäna pengar och roa mig för att ha kul så mitt liv är ständigt fyllt med mina egna val, en hel del träning, nyttig mat, arbete, allt som har med friskvård och kost att göra, och självklart alla de människor; mannen i mitt liv, familjen och vännerna som ger mitt liv mening och en massa roligt och mysigt med dem. Känner du att du vill ha bättre koll på dina matvanor, kanske förändra något, ha tips och råd på vad, hur och när du ska äta för att må så bra du kan så maila mig på [email protected] för att höra om upplägg och priser.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela