A way of life

It´s a way of life - En hälsoblogg om träningen, kosten, vardagen och livet

Mellanmålstips

Publicerad 2015-03-10 06:50:00 i Allmänt, Kost, Mellanmål,

Att jag jobbade i söndags innebar att jag kunde vara ledig igår och jag utnyttjade min lediga måndag och solen på absolut bästa sätt. Jag började med en ganska varm löprunda i solen. Väldigt härligt! Det var så pass varmt att jag ångrade mitt val att ta en tjockare hoodie under min tunna jacka men det gick. Det blev några lugna kilometrar och sen en stunds nedvarvande promenad på vägen hem. 
Efter en dusch och en smoothie mötte jag upp några av mina tjejer som jag åt lunch, fikade och premiäråt pinnglass tillsammans med.
 
Igår var en Magnum´s champagneglass mitt eftermiddagsmellis men det hör inte till vanligheterna. Någon form av smoothie eller hemgjord bar brukar däremot göra det. Nedan listar jag några av mina favoritmellanmål som är både goda och nyttiga:
 
- Hemgjorda mellanmålsbars
 
- Smoothie
 
Mugcake 
 
- Mandelscones
 
- Raw food-bollar
 
- Chia-pudding
 
 
 
 
 
 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Hagberg

Jag är utbildad friskvårdsterapeut och kostrådgivare och för mig är det en lika enkel och viktig ekvation att träna för att må bra och äta för att vara hälsosam som att jobba för att tjäna pengar och roa mig för att ha kul så mitt liv är ständigt fyllt med mina egna val, en hel del träning, nyttig mat, arbete, allt som har med friskvård och kost att göra, och självklart alla de människor; mannen i mitt liv, familjen och vännerna som ger mitt liv mening och en massa roligt och mysigt med dem. Känner du att du vill ha bättre koll på dina matvanor, kanske förändra något, ha tips och råd på vad, hur och när du ska äta för att må så bra du kan så maila mig på [email protected] för att höra om upplägg och priser.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela