A way of life

It´s a way of life - En hälsoblogg om träningen, kosten, vardagen och livet

Hälsoklappar

Publicerad 2013-11-27 09:03:07 i Allmänt,

Här kommer några tips på bra, roliga och inspirerande julklappar med fokus på hälsa, kost och träning 

- Prenumeration på en hälsotidning
Idag finns det en uppsjö av olika träningstidningar, både generella och inriktade på specifik typ av träning så som body fitness, löpning och triathlon där man kan få massor med inspiration och motivation ifrån.

- Träningskläder
Träningskläder, gärna i olika färger och mönster, är något som är riktigt kul att få och som också höjer motivationen.
Det känns extra kul att gå till gymmet eller ut i spåret när man har fina träningskläder.

- Kokbok
En fin kokbok fylld med nyttiga och förstås goda recept är både snyggt att ha i hyllan hemma och en bra inspirationskälla

- 'Prova på'
Nu finns det flera olika typer av prova på-aktiviter inom träning och sport.
Military/Armyfitness och pole dance är populära eller varför inte ge bort ett PT-pass för att kicka igång det nya året? 

- Kostrådgivning
Eller kanske en kostrådgivning hos (enligt mig, som förstås är något partisk) bästa kostrådgivaren; mig själv! 
Kanske inte något att ge bort hur som helst, om man inte vet att personen vill ha det, för det kan nog uppfattas som lite stötande av vissa och dessutom så är en viktig nyckel till att lyckas att man har viljan!
Men vill man så är det helt klart en rekommendation :)! 


Lycka till med alla julklappar!



Kommentarer

Postat av: Erika Lahti

Publicerad 2013-11-27 15:25:49

Hej du och 10 andra bloggare har fått en award av mig! Mer info på [email protected] efter 17.00 :)

KRAM <3

Svar: Kuuul :)!! Jag följde instruktionerna i din blogg, hoppas jag gjort rätt :)! Kram❤️
Maria Hagberg

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Hagberg

Jag är utbildad friskvårdsterapeut och kostrådgivare och för mig är det en lika enkel och viktig ekvation att träna för att må bra och äta för att vara hälsosam som att jobba för att tjäna pengar och roa mig för att ha kul så mitt liv är ständigt fyllt med mina egna val, en hel del träning, nyttig mat, arbete, allt som har med friskvård och kost att göra, och självklart alla de människor; mannen i mitt liv, familjen och vännerna som ger mitt liv mening och en massa roligt och mysigt med dem. Känner du att du vill ha bättre koll på dina matvanor, kanske förändra något, ha tips och råd på vad, hur och när du ska äta för att må så bra du kan så maila mig på [email protected] för att höra om upplägg och priser.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela