A way of life

It´s a way of life - En hälsoblogg om träningen, kosten, vardagen och livet

15% kostrådgivning

Publicerad 2014-12-12 08:47:00 i Allmänt,

Jag längtar massor till jul men det går så fort så jag önskar nästan att man kunde frysa tiden lite. December går så snabbt och det är klart att det har sin charm att det inte är juletid hur länge som helst för då blir det extra speciellt när den är här. Idag är det 12 dagar kvar och vi har något planerat nästan varje dag fram tills dess. Roliga saker som julbord, julmarknad, kusinträff, 25-årsfest m.m.
 
Idag var jag riktigt trött när klockan ringde men bara tanken på att det är fredag och att det innebär en kväll tillsammans med S, god mat och handbollen från soffan gjorde mig piggare. 
Kanelkaffet gör också sitt till. Så himla gott att blanda ut kaffet med kanel i filtret, det ger en juligare smak.
 
Passa på att hålla utkik för kommande kampanjer. Är det någon gång man ska se till att teckna gymkort eller börja köra med PT så är det nu. Generösa erbjudanden och bra kampanjer hör till december och januari.
Är ni intresserade av kostrådgivning så har även jag ett bra erbjudande på det om man bokar i december eller januari: 15% på två tillfällen.
 
Tillfälle 1:
 
- Analys av kostdagbok
- Uträkning av ungefärligt dagsbehov av kalorier
- Mätning av kroppsmått samt uträkning av BMI
- Personligt utformat kostschema med 10-15 middags- och lunchalternativ, 5-10 frukostalternativ samt 10-15 mellanmålsalternativ
- Genomgång av; att fortsätta med och att tänka på
- Personlig plan 
- Fritt fram för frågor och funderingar via mail eller telefon mellan tillfällena
 
Tillfälle 2:
 
- Uppföljningssamtal
- Ny mätning av kroppsmått samt uträkning av BMI
- Ny personlig plan 
- Utvärdering
 
Maila mig: [email protected]
Innehar f-skattsedel
 
Ett första tillfälle kan alltså se ut enligt följande:
Du får berätta om dig, tidigare erfarenheter, nuvarande situation och målsättning.
Jag berättar om analysen jag gjort på den kostdagbok du mailar till mig innan första tillfället. Jag berättar vad som ser bra ut och vilka förändringar som kan göras utifrån din målsättning. 
Vi går igenom var du i dagsläget, utifrån kostdagboken, får din energi och näring ifrån och om man kan addera eller minska något.
Vi lägger gemensamt upp en plan för hur Du ska nå de mål just Du vill uppnå. Du får ett kostschema utformat efter ditt dagsbehov och din målsättning och avslutningsvis gör vi en mätning av dina kroppsmått.
Den typen av mätning tycker jag personligen är den som är mest rättvis medan BMI:t endast är ett generellt värde som jag räknar ut för att ha som ett litet verktyg just i början. 
 
TREVLIG HELG! 
 
 
 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Hagberg

Jag är utbildad friskvårdsterapeut och kostrådgivare och för mig är det en lika enkel och viktig ekvation att träna för att må bra och äta för att vara hälsosam som att jobba för att tjäna pengar och roa mig för att ha kul så mitt liv är ständigt fyllt med mina egna val, en hel del träning, nyttig mat, arbete, allt som har med friskvård och kost att göra, och självklart alla de människor; mannen i mitt liv, familjen och vännerna som ger mitt liv mening och en massa roligt och mysigt med dem. Känner du att du vill ha bättre koll på dina matvanor, kanske förändra något, ha tips och råd på vad, hur och när du ska äta för att må så bra du kan så maila mig på [email protected] för att höra om upplägg och priser.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela