A way of life

It´s a way of life - En hälsoblogg om träningen, kosten, vardagen och livet

Årets julklapp

Publicerad 2014-12-08 08:49:00 i Allmänt, Kost, Träning,

Jag måste få den årliga dosen av julbordsjobb och har jobbat ihop med familjen och resten av gänget lördag och söndag. 25 riktigt roliga timmar blev det. Idag var jag lite extra trött när klockan ringde så där onormalt tidigt men nu, efter att ha varit vaken ett tag och fått i mig lite kaffe så är jag på banan.  
 
Nu är det ny vecka och bara 2 veckor och 2 dagar kvar till julafton.
Jag är nästan klar med alla julklappar, bara några till att fixa. 
 
Årets julklapp 2014 blev aktivitetsarmbandet som är ett starkt bevis för hur mycket hälsan är i fokus. Det kan registrera flera olika saker så som puls, sömn och steg. Ett roligt komplement till träningen som hjälper en att hålla koll och en bra julklapp för alla aktiva och alla som satsar på att få en fysisk livsstil under 2015.
 
Andra roliga, hälsoinspirerade julklappar är: 
 
Tidningsprenumeration/Böcker - Jag tycker det är skönt att läsa lite innan jag somnar, även om det oftast blir en kort stund, och då är det roligt med just olika tränings- och hälsotidningar eller böcker. Man kan få mycket nya tips på recept, övningar och annat kul.
 
Träningskläder - Nya träningskläder är alltid roligt och gör att träningen känns lite extra inspirerande. 
 
PT-timmar och/eller kostrådgivning - Har du någon i din närhet som verkligen vill komma igång med träning och som du vet inte skulle ta det som en pik så är PT-timmar/kostrådgivning verkligen något som är uppskattat. Oftast kan man köpa flera olika typer av paket också.
 
TRX - Med hjälp av TRX-band använder man kroppstyngden för att träna upp styrka, balans och stabilitet. För dem som reser mycket, inte hinner ta sig till gymmet eller kanske inte ens tycker det är roligt där är TRX ett bra tips. Det är smidigt att ta med sig och tar inte upp någon stor plats hemma. 
 
Matlagningskurs - Hur roligt som helst! Massor med ny inspiration (förhoppningsvis!). Ge det inte till någon som tar det som en pik bara, då kan nog julefriden sjunka en aning.
 
Jag har tänkt ge mig själv ett par timmar tillsammans med en av våra duktiga PT´s i julklapp. Det får bli lite längre fram i vår där jag tror att fokus kommer ligga på att bygga upp styrka inför kommande halvmara. Men först ska de få ta hand om januarirushen innan det blir min tur.
 
 
Aktivitetsarmband 
 
 
 
Lite extra lyxigt julbord igår

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Hagberg

Jag är utbildad friskvårdsterapeut och kostrådgivare och för mig är det en lika enkel och viktig ekvation att träna för att må bra och äta för att vara hälsosam som att jobba för att tjäna pengar och roa mig för att ha kul så mitt liv är ständigt fyllt med mina egna val, en hel del träning, nyttig mat, arbete, allt som har med friskvård och kost att göra, och självklart alla de människor; mannen i mitt liv, familjen och vännerna som ger mitt liv mening och en massa roligt och mysigt med dem. Känner du att du vill ha bättre koll på dina matvanor, kanske förändra något, ha tips och råd på vad, hur och när du ska äta för att må så bra du kan så maila mig på [email protected] för att höra om upplägg och priser.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela