A way of life

It´s a way of life - En hälsoblogg om träningen, kosten, vardagen och livet

Sushikartan

Publicerad 2014-12-05 13:20:00 i Allmänt, Kost,

Efter att ha haft en tidig (redan 07:15) men väldigt trevlig kostrådgivning så traskade jag till jobbet där jag bytte om inför utomhuslöpning. En av våra PT´s tipsade om att hoppa in i bastun och värma upp kroppen lite innan jag gav mig ut så sagt och gjort. Det räckte med en kort stund så var jag varm och något mjukare.
 
Jag tog mitt taskiga lokalsinne och traskade Götgatan upp och gick åt det håll jag trodde att jag skulle gå åt och döm om min förvåning när det visade sig vara rätt. Helt plötsligt stod jag på Östgötagatan och fortsatte den upp, över Ringvägen och ner emot vattnet där jag sen, med en mix av Britney Spears och Rammstein i öronen sprang 5 sköna, friska kilometer. 
Uppvärmningen var extra rolig när jag i högt tempo kryssade fram på Söder och samtidigt fönstershoppade allt möjligt fint. 
Hemvägen fick jag hålla ett ganska högt tempo för att inte bli för kall av mina svettiga kläder.
Ungefär 1, 20 h var jag ute om man räknar den ganska långa upp- och nedvarvningen. 
 
På plats på jobbet var det fredagsfika och jag åt min kanske godaste post-workout någonsin; en halv delicatoboll innan jag hoppade in i bastun för att stretcha och bara sitta.
Därefter blev det halva Götgatan för tredje gången (!) för att handla lite till middag, fredagsmyset och fixa fredagslunch; sushi.
 
När det planerade sushi-stället var stängt och inte öppnade förrän senare fick jag googla in mig på fantastiska sushikartan. Vilken briljant idé! Det bara rasslade till med alternativ på ställen så första bästa blev det.
Och gott var det!
Och till middag som jag äter på jobbet innan jag åker hemåt blir det den kanske bästa och enklaste snabbmaten ever: tonfisk i vatten, en lagom mogen avokado och keso. Så enkelt och gott!

Ha nu en fin fredag, och varför inte komma och hälsa på mig och träna lite?
 
 


 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Hagberg

Jag är utbildad friskvårdsterapeut och kostrådgivare och för mig är det en lika enkel och viktig ekvation att träna för att må bra och äta för att vara hälsosam som att jobba för att tjäna pengar och roa mig för att ha kul så mitt liv är ständigt fyllt med mina egna val, en hel del träning, nyttig mat, arbete, allt som har med friskvård och kost att göra, och självklart alla de människor; mannen i mitt liv, familjen och vännerna som ger mitt liv mening och en massa roligt och mysigt med dem. Känner du att du vill ha bättre koll på dina matvanor, kanske förändra något, ha tips och råd på vad, hur och när du ska äta för att må så bra du kan så maila mig på [email protected] för att höra om upplägg och priser.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela