A way of life

It´s a way of life - En hälsoblogg om träningen, kosten, vardagen och livet

Träningsappar

Publicerad 2014-06-29 13:49:00 i Allmänt,

I helgen har vi firat Sebbe med både en mysig kväll för bara oss två och igår tillsammans med ett gäng av våra härliga vänner, grillat, bubbel, utomhusspel och Lakeside festivalen.
Tack för en bra helg!
 
Om du försöker gå ner i vikt kan man behöva hjälp på traven för att kanske hålla bättre koll på vad, hur och när du stoppar i dig saker eller på hur mycket, vad och hur intensivt du tränar.
Då kan jag rekommendera några appar som jag tycker verkar bra och dessutom ganska roliga att fylla i:
Jag har använt alla tre mer eller mindre och är nöjd med dem.
 
Lifesum - Där fyller du i dina förutsättningar, dina mål, allt du stoppar i dig och hur mycket du rör på dig. Du kan både söka på alla möjliga livsmedel och dessutom scanna in dem.
Du kan på så sätt lägga till vad du äter och den räknar då ut hur mycket kalorier du får i dig och hur mycket av det som kommer från fett, kolhydrater och proteiner.
Jag vet de som använt den ganska flitigt och som varit väldigt nöjda och tyckt att det fungerat bra.
 
FunBeat - i den här appen fyller du i vad, hur och när du tränar. Ett bra sätt att föra träningsdagbok på, något som faktiskt är underskattat.
Dessutom kan du hitta dina vänner och ni kan peppa och följa varann.
 
RunKeeper - Där fyller du i vilken typ av träning, exempelvis löpning, du tänkt utföra. Den håller då koll på avstånd, plats och tid åt dig. Ett bra sätt att följa sin utveckling och hålla koll på sitt pass.
 
Det kan vara både roligt, bra och motiverande att fylla i och ha en översikt över vad man äter, hur man tränar och hur man utvecklas.
 
 
 

 
Delar av det glada gänget vid grillen (som vi ställt på trappen under tak) igår
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Hagberg

Jag är utbildad friskvårdsterapeut och kostrådgivare och för mig är det en lika enkel och viktig ekvation att träna för att må bra och äta för att vara hälsosam som att jobba för att tjäna pengar och roa mig för att ha kul så mitt liv är ständigt fyllt med mina egna val, en hel del träning, nyttig mat, arbete, allt som har med friskvård och kost att göra, och självklart alla de människor; mannen i mitt liv, familjen och vännerna som ger mitt liv mening och en massa roligt och mysigt med dem. Känner du att du vill ha bättre koll på dina matvanor, kanske förändra något, ha tips och råd på vad, hur och när du ska äta för att må så bra du kan så maila mig på [email protected] för att höra om upplägg och priser.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela