A way of life

It´s a way of life - En hälsoblogg om träningen, kosten, vardagen och livet

Min målarduk

Publicerad 2014-11-13 13:18:33 i Allmänt,

Ljuvligt att börja morgonen med 8 km svettig och kylig förmiddagslöpning. Det gick sådär bra också, sådär bra som det känns när man blir snabbare och starkare desto längre man springer.
Så idag är jag tacksam, tacksam för min vilja och min kropp som lyssnar på mig.

Har ni sett filmen "Sommaren med Göran"? 
Då kommer ni garanterat ihåg den roliga, udda och konstiga kommentaren som David Hellenius rollfigur säger till Peter Magnussons:
- Du ser kåt ut!
- Nää, lägg av?!
- Jo, det är sant!
- Tack! 

När S skulle massera mig häromdagen (fantastiska S) med Weledas briljanta, läkande och lugnande Arnica massageolja och jag tog av mig min stickade tröja så sa han:
- Har du tränat rygg idag?
- Ja, det har jag. Va då då?
- Du ser biffig ut!

Woohoo!
Det är absolut inte udda eller konstigt på samma sätt utan mer roligt att ens pojkvän kan kommentera, berömma och uppmärksamma sin tjejs kropp på ett annat sätt, för ens muskler och styrka.
Strong is the new skinny, ni vet!
Nu är jag inte alls så där jättebiffig, vill vara mer köttig (muskulös, gillar ordet köttig när det kommer till muskler, haha) men aldrig tappa mina kvinnliga former. Jag imponeras något alldeles enormt av människor med enorma muskler, riktigt bitiga biffar, för det krävs sådan enorm disciplin, karaktär, kunskap kring kost och träning men det är inte riktigt mitt 'ideal'. Och det tycker jag är så oerhört viktigt att skriva om, nämligen att vi alla har olika 'ideal'. 
Personen som sa att kroppen är en målarduk är genialisk. Det är så sant! Faktiskt så anser jag att hela jag; kroppen både inuti och utanpå och likaså sinnet och själen är en målarduk och jag är en konstnär. 
Det finns egentligen bara en sak som man kan rå över på enbart egna villkor: sig själv! 
Jag bestämmer hur jag vill se ut, leva, må, vara, prioritera och vilken inställning jag har. 

Jag vill vara stark som en björn, snabb som en gepard, smidig som en katt!
Ha stora muskler, starka lungor, kvinnliga former och kanske framförallt ett friskt sinne och en lycklig själ; det är mitt ideal!
Om jag får det, om jag uppnår det, bestämmer jag.

Let's do this!! 







Kommentarer

Postat av: felicia

Publicerad 2014-11-27 08:54:15

Vi har så lika syn på detta så det är skrämmande.. Nån dag får vi fan starta nått ihop :)

Svar: Jaa! Det vore helt fantastiskt roligt :). Så synd att vi bor så långt ifrån varann, men vi kan spåna på, inspireras och peppa varann på håll också <3
Maria Hagberg

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Hagberg

Jag är utbildad friskvårdsterapeut och kostrådgivare och för mig är det en lika enkel och viktig ekvation att träna för att må bra och äta för att vara hälsosam som att jobba för att tjäna pengar och roa mig för att ha kul så mitt liv är ständigt fyllt med mina egna val, en hel del träning, nyttig mat, arbete, allt som har med friskvård och kost att göra, och självklart alla de människor; mannen i mitt liv, familjen och vännerna som ger mitt liv mening och en massa roligt och mysigt med dem. Känner du att du vill ha bättre koll på dina matvanor, kanske förändra något, ha tips och råd på vad, hur och när du ska äta för att må så bra du kan så maila mig på [email protected] för att höra om upplägg och priser.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela