A way of life

It´s a way of life - En hälsoblogg om träningen, kosten, vardagen och livet

Mugcake

Publicerad 2014-11-26 22:38:09 i Allmänt, Frukost, Mellanmål, Recept, Snacks, kost,

Frukosten imorse blev en premiär för mig: mugcake.
Det var väldigt smarrigt och går att smaksätta på många olika sätt.

Jag gjorde min så här:

1 dl ekologiska glutenfria fiberhavregryn 
1 äggvita
3 msk mandelmjölk
1 tsk bakpulver
Ett halvt rivet äpple
Kardemumma
Kanel
Smör att breda koppen med

Jag blandade allt i en bunke och smorde en mugg med lite smör.
Sen hällde jag i smeten och ställde i micron i 3 minuter.
Till det värmde jag hallon och åt det varmt tillsammans med mamma som var över på en fika. 

Imorgon blir det en repris och då tror jag att jag ska addera lite kokos och kanske prova att göra på boveteflingor istället för på havregryn. 
Det återkommer jag om.
Jag har tänkt prova längre fram att baka av den i ugnen i en liten form och se om det funkar.
Jag är inget superfan av micron då den höga strålningen tar bort mycket av näringen men har man lite bråttom så är det ett enkelt alternativ då det inte tar många minuter att svänga ihop den och sen baka av den i micron.

Det här är helt klart en ny favorit!










Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Hagberg

Jag är utbildad friskvårdsterapeut och kostrådgivare och för mig är det en lika enkel och viktig ekvation att träna för att må bra och äta för att vara hälsosam som att jobba för att tjäna pengar och roa mig för att ha kul så mitt liv är ständigt fyllt med mina egna val, en hel del träning, nyttig mat, arbete, allt som har med friskvård och kost att göra, och självklart alla de människor; mannen i mitt liv, familjen och vännerna som ger mitt liv mening och en massa roligt och mysigt med dem. Känner du att du vill ha bättre koll på dina matvanor, kanske förändra något, ha tips och råd på vad, hur och när du ska äta för att må så bra du kan så maila mig på [email protected] för att höra om upplägg och priser.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela