A way of life

It´s a way of life - En hälsoblogg om träningen, kosten, vardagen och livet

Kroppsvård

Publicerad 2014-11-22 16:49:00 i Allmänt,

Här kommer ett urval av flera av mina favoritprodukter.
 
Weledas produkter använder jag flitigt och är uppväxt med alla deras fantastiska och förstås ekologiska produkter.
Arnica massageolja är både läkande och lugnande. Den smörjer jag in ömmande muskler med eller använder som en klassisk massageolja. 
Arnicas Iris-serie passar mig med lite fetare hy utmärkt. Deras fuktighetsmask och dagkräm använder jag flitigt. Även deras ansiktsrengöring och ansiktsvatten används mycket hemma och deras body lotion med doft av havtorn eller handkrämen med doft av granatäpple är stora favoriter.
 
Rosenserien är också ett ekologiskt märke som har väldigt bra produkter. Deras rengöringskräm har jag använt ganska länge och trivs väldigt bra med den medan min syster, men känsligare hy, är en trogen användare av deras jojoba-olja som hon älskar för dess effekt att återfukta och ta bort röda blemmor som blossar upp.
 
Rituals är ett märke som jag nyligen upptäckt då jag fick ett helt kit när jag fyllde år. Jag älskar den fräscha lukten och använder deras body lotion, raklödder och body scrub. Jag har som rutin att raka benen två gånger i veckan (tycker att det kliar med minsta stubb också har jag vant mig och jag känner mig fräsch) behöver återfukta ganska ordentligt och gärna använda något som är effektivt och skonsamt emot hårsäckarna. Rituals testar aldrig sina produkter på djur och använder naturliga och ekologiska ingredienser även dem.
 
Just nu provar jag även en rengöring ifrån Emma S (Emma Wiklunds märke). Det är en fräsch och bra rengöring som innehåller AHA-syra, något som ger en svag peelande effekt. 
 
Mitt kanske viktigaste tips är att alltid använda någon form av ansiktsvatten på en bommullspad efter rengöringen. Det är inte alltid all smuts sköljs av så med en pad med ansiktsvatten kan man vara ganska säker på att det försvinner. 




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Hagberg

Jag är utbildad friskvårdsterapeut och kostrådgivare och för mig är det en lika enkel och viktig ekvation att träna för att må bra och äta för att vara hälsosam som att jobba för att tjäna pengar och roa mig för att ha kul så mitt liv är ständigt fyllt med mina egna val, en hel del träning, nyttig mat, arbete, allt som har med friskvård och kost att göra, och självklart alla de människor; mannen i mitt liv, familjen och vännerna som ger mitt liv mening och en massa roligt och mysigt med dem. Känner du att du vill ha bättre koll på dina matvanor, kanske förändra något, ha tips och råd på vad, hur och när du ska äta för att må så bra du kan så maila mig på [email protected] för att höra om upplägg och priser.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela