A way of life

It´s a way of life - En hälsoblogg om träningen, kosten, vardagen och livet

Biofood´s bovetepuffar

Publicerad 2014-10-29 19:24:06 i Allmänt,

Gårdagens 5 km började inget vidare. Kanske var benen fortfarande trötta efter söndagens långpass? Kanske var jag trött efter en tidig morgon?
Mot slutet av passet hade jag ändå lyckats samla fokus, något som jag kände att jag saknade i början, så jag avslutade ganska starkt och var nöjd och genomsvettig när jag promenerade hem efter att ha stretchat ut benmusklerna. 
 
Jag tänkte tipsa om en ny frukostfavorit: bovetepuffar. Jag som ibland äter getyoghurt eller laktosfri yoghurt till frukost tycker om att toppa yoghurttallriken med massa godsaker som förstås också är nyttiga och tillsammans med exempelvis bär, russin och/eller kokosflingor gör sig bovetepuffarna väldigt bra. Bovetet är ganska proteinrikt och glutenfritt. Jag har beställt mina ifrån Bodystore. Förpackningarna innehåller 60g och det räcker ganska långt då puffarna (nästan) är lätta som luft.
Det är också från baksidan av förpackningen som jag fått receptet på de mellanmålsbars som jag oftast gör. Det här är något som jag också tror kan passa barn ganska bra, det är utan tvekan ett bättre alternativ än alla sockrade flingor och puffar som finns i våra mataffärer idag.
 
Bovetepuffar hos Bodystore
http://www.bodystore.com/3/sv/artiklar/bovetepuffar-krav-100g
 
Goda mellanmålsbars
http://awayoflife.blogg.se/2014/march/mellanmalsbars.html
 
'
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Hagberg

Jag är utbildad friskvårdsterapeut och kostrådgivare och för mig är det en lika enkel och viktig ekvation att träna för att må bra och äta för att vara hälsosam som att jobba för att tjäna pengar och roa mig för att ha kul så mitt liv är ständigt fyllt med mina egna val, en hel del träning, nyttig mat, arbete, allt som har med friskvård och kost att göra, och självklart alla de människor; mannen i mitt liv, familjen och vännerna som ger mitt liv mening och en massa roligt och mysigt med dem. Känner du att du vill ha bättre koll på dina matvanor, kanske förändra något, ha tips och råd på vad, hur och när du ska äta för att må så bra du kan så maila mig på [email protected] för att höra om upplägg och priser.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela