A way of life

It´s a way of life - En hälsoblogg om träningen, kosten, vardagen och livet

Fredag

Publicerad 2015-01-16 07:24:21 i Allmänt, Träning,

Veckorna går alldeles galet fort. Håller ni med? Helt plötsligt är det fredag igen och jag kan återigen hälsa medlemmar och kollegor trevlig helg. Det bästa är att jag går på helg redan vid 12 idag. Då väntar fredagsfys och efteråt blir det fredagsmys.
Något härligt, halvt onyttigt, väldigt gott och redan lagat har jag tänkt mig till middag ikväll.
Kinesiskt? Japanskt? Take away i alla fall. Efter träningen blir det till att bara stänga in sig hemma, på soffan, och vila, inte göra någonting mer än att hämta bestick i köket och lasta in ved i brasan.
Nu längtar jag om möjligt ännu mer.
Trots att man i början av månaden tycker att man har vissa helger oplanerade och alltså har ypperliga tillfällen att verkligen vila upp sig så lyckas det alltid sluta med att nästan varenda helg är planerad.
Det är förstås charmen med att ha så många fantastiska människor omkring sig, och jag älskar att ha roliga saker för mig. Men vissa dagar behöver jag ligga på soffan i pyjamas, utan minsta sak på to do-listan. 
 
Idag blir det ett B-pass; ben, bröst och biceps. Jag har laddat med en god frukost med mycket energi och fortsätter med mellanmål och lunch innan det är dags för fysisk aktivitet. 
 
 
 
TREVLIG HELG!


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Hagberg

Jag är utbildad friskvårdsterapeut och kostrådgivare och för mig är det en lika enkel och viktig ekvation att träna för att må bra och äta för att vara hälsosam som att jobba för att tjäna pengar och roa mig för att ha kul så mitt liv är ständigt fyllt med mina egna val, en hel del träning, nyttig mat, arbete, allt som har med friskvård och kost att göra, och självklart alla de människor; mannen i mitt liv, familjen och vännerna som ger mitt liv mening och en massa roligt och mysigt med dem. Känner du att du vill ha bättre koll på dina matvanor, kanske förändra något, ha tips och råd på vad, hur och när du ska äta för att må så bra du kan så maila mig på [email protected] för att höra om upplägg och priser.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela