A way of life

It´s a way of life - En hälsoblogg om träningen, kosten, vardagen och livet

Matkasse

Publicerad 2015-03-06 14:17:03 i Allmänt, Kost,

Fredag, IGEN. Så härligt! Eftermiddagen spenderar jag på jobbet innan jag åker hem och kryper ner i soffan med S. Det känns lite i musklerna att de fick jobba igår efter uppehållet pga sjukdom med halsont. Kroppen är glad över att ha fåttt börja röra på sig som vanligt igen. 
 
Den här veckan testar vi första matkassen ifrån City Gross. 
 
Vi har nu den laktosfria kassen men har ändrat kommande leveranser till den ekologiska.
Jag vill äta så mycket som möjligt eko så jag får helt enkelt köpa hem vissa laktosfria produkter och ha hemma. Mjölk, som var en av ingredienserna i veckans kasse kom ändå inte med leveransen utan det skulle man ha hemma och då köpte jag förstås Arla´s ekologiska, laktosfria mjölk. När jag tänker efter så vet jag faktiskt inte om det var några mjölkprodukter med i kassen alls. Så det kanske ändå är så att man får köpa till extra av det.
Vi tycker absolut att det är värt extrapengarna för att få ekologiskt istället. Nackdelen är att det är en rätt mindre än vad det är i den laktosfria kassen, jag hade gärna betalat lite mer och fått 5 rätter. 
 
Hur som helst så är det så tidssparande att få maten levererad, inte behöva tänka ut vad vi ska äta och vad som behöver handlas. 
 
Vi ser ändå alltid till att ha vissa basgrejer hemma. Jag som inte äter vete bunkrar istället upp med bönpasta och quinoa de dagar det är pasta eller bulgur på menyn.
 
+
Ett stort plus för enkelheten; att få allt levererat och färdigplanerat
Att det till alla rätter är en god sallad medräknad
Variationen av kött, fisk och fågel
Nya, inspirerande recept
Finns flera olika typer av kassar att välja på; ekologiksk, laktosfri, vegetarisk, klassisk..
 
-
Att kassarna inte är mer kombinerade; vill man ha laktosfri kan man inte få den ekologisk 
Glutenfritt alternativ finns inte alls
Att man inte kan styra råvarorna exakt som man vill
Knepigt om man är allergiker eller väljer bort vissa produkter av andra anledningar
 
 
 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Hagberg

Jag är utbildad friskvårdsterapeut och kostrådgivare och för mig är det en lika enkel och viktig ekvation att träna för att må bra och äta för att vara hälsosam som att jobba för att tjäna pengar och roa mig för att ha kul så mitt liv är ständigt fyllt med mina egna val, en hel del träning, nyttig mat, arbete, allt som har med friskvård och kost att göra, och självklart alla de människor; mannen i mitt liv, familjen och vännerna som ger mitt liv mening och en massa roligt och mysigt med dem. Känner du att du vill ha bättre koll på dina matvanor, kanske förändra något, ha tips och råd på vad, hur och när du ska äta för att må så bra du kan så maila mig på [email protected] för att höra om upplägg och priser.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela