A way of life

It´s a way of life - En hälsoblogg om träningen, kosten, vardagen och livet

TANKA D-VITAMIN

Publicerad 2015-03-08 13:12:00 i Allmänt,

Passa på att vara ute idag! Vilket vårväder!
Själv så fick jag rycka in på jobbet pga sjuk personal men det gör inget för jag har ställt upp dörren och njuter av sol och frisk luft som letar sig in i gymmet. 
 
Till lunch blev det en god sallad. Så fort solen tittar fram vill man ha fräsch mat och goda sallader.
Min bestod utav räkor slungade i en curry- och limedressing, avokado, morötter, majs, gurka, cocktailtomater och lite cole slaw. Väldigt gott!
 
Delar av dagens mellanmål är Kung Markatta´s kokos- och mandelbar (tack Mamma för introduktionen) 
och en Vitamin Well fullproppad med C-Vitamin, D-Vitamin och Zink.
 
Och stort GRATTIS till alla kvinnor på internationella kvinnodagen. Allra mest de tre generationer som står mig närmast och är anledningen till att jag är här idag. Mormor, Mamma och Syster. All kärlek till er, idag och alla andra dagar. 
 
 








 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Hagberg

Jag är utbildad friskvårdsterapeut och kostrådgivare och för mig är det en lika enkel och viktig ekvation att träna för att må bra och äta för att vara hälsosam som att jobba för att tjäna pengar och roa mig för att ha kul så mitt liv är ständigt fyllt med mina egna val, en hel del träning, nyttig mat, arbete, allt som har med friskvård och kost att göra, och självklart alla de människor; mannen i mitt liv, familjen och vännerna som ger mitt liv mening och en massa roligt och mysigt med dem. Känner du att du vill ha bättre koll på dina matvanor, kanske förändra något, ha tips och råd på vad, hur och när du ska äta för att må så bra du kan så maila mig på [email protected] för att höra om upplägg och priser.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela